خواص درمانی خوراکی ها

معرفی خواص گیاهان

خواص درمانی خوراکی ها

معرفی خواص گیاهان

کبات

من میوه رسیده و سیاه شده درخت مسواک هستم ، چون هشت گرم مرا کوبیده و نرم کرده ، با هم وزن آن شکر قاووت نمایند، و پس از خوردن روى آن آب سرد یا شربت بنوشند، تولید اسهال کرده ، معده را پاک و درد پشت را تسکین مى دهم و بعلاوه معده را از بلغم تهى مى سازم . نوشیده جوشانده من ادرار را زیاد و مثانه و کلیه را لاروبى مى کند. من انواع کوهى و صحرایى دارم . با این فرق که خاردار است و من بى خار مى باشم . مسواک کردن با ریشه من دندان را سفید و لثه را تقویت مى کند. صاحب کتاب دستورالاطبا و دیگران عقیده دارند که برگ درخت من جهت جذام ، گال ، بواسیر و فساد خون نافع است . میوه من نیز براى جذام و استسقا مفید بوده ، کرم کدو را ساقط مى کند. مقدار خوراک بذر من ، هشت گرم و براى انداختن سایر کرمهاى معده و روده نیز موثر است .

 

 

 

زبان خوراکیها جلد سوم
نویسنده : دکتر غیاث الدین جزایرى

سایت غدیر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد