خواص درمانی خوراکی ها

معرفی خواص گیاهان

خواص درمانی خوراکی ها

معرفی خواص گیاهان

سگ انگور

من نوعى تاجریزى هستم ، که در خراسان و شبه قاره هند مى رویم ، در داروسازى جدید مرا تاجریزى سیاه مى نامند و این ترجمه نام فرنگى من است . ولى داروسازان سنتى مرا عنب الثعلب خواب آور مى دانستند. گیاه من علفى یک ساله به ارتفاع ده تا پنجاه سانتى متر است ، و بیشتر در کنار گودالها مى روید. ریشه من راست و سفید رنگ است ، و در فاصله خرداد تا شهریورماه ظاهر مى شوند، میوه من آبدار، مدور، اول سبز و بعد از رسیدن قرمز مى شود، طعم میوه من تلخ و ناپسند بوده ، و در آن دانه هاى کوچک گرد زیاد دیده مى شود. من خواب آور و مسکن مى باشم . ضماد برگهاى تازه و له شده من بر روى زخمهاى جلدى و سرطان و تومورهاى بدخیم مفید است ، براى معالجه زهم نوک پستان مى توان از جوشانده من به صورت حمام موضعى استفاده کرد، و این کار براى رفع سوختگى و کوفتگى و التهابات پوست نیز نافع است ، براى رفع ورمهاى پوست از جوشانده من کمپرس کنید، و زخمهاى چرکى را با جوشانده من شستشو نمایید، ضماد برگ و سرشاخه هاى گلدار من دردهاى رماتیسمى و مفصلى را تسکین مى دهد. از جوشانده برگهاى گیاه من بطور تیقیه مى توان براى تسکین دردهاى لگن خاصره رحم و اعضاى تناسلى استفاده کرد. یک مثقال من مسکن بوده ، و بیشتر از آن تا چهار مثقال کشنده است ، ضماد برگ میوه و دانه هاى من براى تسکین التهابات و درمان زخمهاى جلدى و سرطان مفید است ، از دود و بخور دانه من براى تسکین درد گوش و زخمهاى جلدى استفاده نمایید.

 

زبان خوراکیها جلد سوم
نویسنده : دکتر غیاث الدین جزایرى

سایت غدیر

نظرات 3 + ارسال نظر
راضیه چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1398 ساعت 02:41

سلام از یک نفر شنیدم که سگ انگور رو با یک روغن که نمی‌دونم چی بوده توی دهنش دود کرده و کرم دندونش توی کاسه آبی که زیر دهنش گرفته بوده می افتاده ،کرم دندون واقعیه .اما هر چه پیگیر این شدیم تا بفهمیم که با چه روغنی بوده طرف یادش نیومد.چون پیر شده بود .اما قسم میخورد که واقعا از دهنش کرم نیافتاده توی کاسه آب وحرکت می‌کرده .اگه کسی مادر بزرگ و در برگ داره که همچین اطلاعاتی دارن ازشون بپرسه واقعا حیفه که این دانستنی های قدیمی همه از بین بره ،لطفا برامون همین جا بنویسید ممنون

Tabib جمعه 7 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 13:28

سلام نیاز به روغن خاصی نیست، داخل سرکه انگور بجوشونشون، داخل یک کاسه شمع رو ثابت میکنیم و داخلش اب میریزیم، این سگ انگور هارو دونه به دونه سریزک سیخ مث سنجاق باز سده میزنیم و روی شمع میگیریم طوری که دود حاصلش تو دهنمون بره بعد چند بار اگر دندون کرم داشته باشیه میریزه داخل اب

محسن جمعه 20 اسفند‌ماه سال 1400 ساعت 07:38

اینکاررو یک نفر برای من انجام داد، البته با مقدار مساوی دنبه گوسفندی، ومن واقعا کرم رو با چشم خودم دیدم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد