خواص درمانی خوراکی ها

معرفی خواص گیاهان

خواص درمانی خوراکی ها

معرفی خواص گیاهان

من ((بو مادران )) هستم

اسم من بومادران مى باشد. به من علف هزار برگ - زهرة القندیل هم گفته اند. در کتابهاى گیاه شناسى قدیم ایران ، اسم یک نوع من برنجاسب و نوعى دیگرم قیصوم ذکر شده است ، بطور خودرو در ایران و نقاط مختلف اروپا، در کنار جاده ها و دشت مى رویم ، سر شاخه هاى گلدار من داراى یک اسانس معطر فرار و چند ترکیب دارویى است مقدارى اینولین - مواد چربى و مومى و کمى تانن هم دارم ، مرا در اروپا به عنوان تب بر و نیروبخش ‍ و ضد تشنج استعمال مى نمایند، مصرف من براى ادرار زیاد مى کنم - تب شکن هستم جوهر مرا به صورت مالیدنى مى توانید بر روى محل دردناک اورام و روماتیسم استعمال کنید، و با وازلین و روغن هاى دیگر مخلوط کرده ، و بعنوان پماد یا کرم مسکن بکار برید. جوشانده ى سر شاخه هاى گلدار من عادت ماهانه زنان را باز مى کند و زایمان را آسان مى سازد و سنگهاى کلیه و مثانه را میریزاند. ضماد من جهت درد سینه و انواع سردرد و سرسام بکار برده شده است . این ضماد اورام را مى خواباند و اگر روى شقیقه بگذارید، دماغ را باز مى کند. پاشیدن سوخته من روى زخم مفید است - استنشاق آب جوشانده ى من جهت درمان زکام و نزله و آنفولانزا توصیه شده است ، این جوشانده ضد تنگى نفس - معالجه تب و لرز - پاد زهر سموم و مسکن دردهاى مفاصل و عرق النساء مى باشد، بخورد و دود من حشرات را فرار مى دهد. اگر ضماد مرا روى محل نیش ‍ عقرب بگذارید، فورا درد آنرا ساکت مى کنم . سوخته مرا براى جلوگیرى از خونریزى بکار مى برند، اگر ضماد مرا گرم گرم روى محل گرى بگذارید به روییدن مو کمک مى کنم سابقا براى زود درآمدن ریش ، سر شاخه هاى مرا با روغن ترمس (باقلاى مصرى ) مخلوط کرده ، روى صورت جوانان و مردان کوسه مى گذاشتند و عقیده داشتند که اثرش قطعى است . براى تسکین اعصاب دم کرده پنج درصد مرا بکار برید.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 07:18 http://llee.blogsky.com

با سلام
خیلی عالیه امیدوارم همیشه موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد